Srakačeva pot (Ptuj-Šturmovci-Ptuj)

Deli na:

Srakačeva pot (Ptuj-Šturmovci-Ptuj) – Ptuj s svojo okolico privablja tudi z zanimivimi pohodniškimi potmi. Ena od teh je tudi Srakačeva pot, ki poteka od Ptuja do krajinskega parka Šturmovci in skoti vas Pobrežje in turniški park nazaj na Ptuj. Srakačeva pot, je dobila ime po slovenskem pesniku, pisatelju in novinarju Francetu Forstneriču oziroma njegovem mladinskem delu Srakač. Pot je dolga okrog 15 km in za njo pohodnik potrebuje od 4 do 4,5 ure rahle hoje. Pot se začne na ptujskem mostu za pešce na desnem bregu reke Drave. Spremlja tok reke in pod cestnim in železniškim podhodom kmalu zapusti mestni hrup ter se nadaljuje mimo lepo urejenih polj Semenarne Ljubljana proti novi cesti na Puhov most. Pri krožišču prečka omenjeno novo cesto in gre mimo čistilne naprave skozi gozdiček čez Studenčnico do znamenitega Pinčarjevega mlina. Takoj pri mlinu pot zavije na levo in nadaljuje ob desnem bregu Studenčnice. Ko pot zapusti asfaltno cesto, nadaljuje po poljski poti, ki jo na desni strani spremljajo nepregledna polja. Od daleč ob določenih trenutkih zagledamo hiše naselij Sodnice in Pobrežja. Čez kakšno uro hoje pot preči hladno Studenčnico, pri tem pa si mora pohodnik malo zmočiti noge. Pot gre naprej med njeno glavno strugo in med kanalom pod krono Ptujskega jezera ter nadaljuje po makadamski cesti.

Srakačeva pot

Poljska cesta v gozd

Po 20 minutah pri mostu čez kanal zapusti cesto in krene desno po poljski cesti v gozd. V gozdu takoj zavije levo, pohodnika pa na spremembo poti opozori planinska oznaka na mogočnem drevesu. Pohodnik hitro doseže strugo Studenčnice in gre ob njenem levem bregu do mostu in prek njega do ribogojnice Hrga. Tu je približno pol poti, zato se prileže počitek. Nahajamo se v naselju Šturmovci kjer pot zopet sledi asfaltirani vaški cesti ter doseže najbolj oddaljeno točko sprehoda. V Zgornjih Šturmovcih nas pot popelje tudi mimo zanimive vaške znamenitosti Petrove domačije, ki je videti obnovljena in restavrirana, tako da obiskovalcem nudi podobo, kakršno je imela ob svojem nastanku. Le nekaj korakov za Petrovo domačijo se pohodnik sreča s križiščem, kjer se po planinski oznaki obrni na levo proti Vidmu oz. vzhodnem delu vaši Pobrežje, lahko pa prečka pot v smeri na desno kjer ga vodijo table do Pobrežja.

srakačeva pot

Petrova domačija v Pobrežju

Na tem mestu se smer hoje torej obrne skozi naselje Pobrežje kjer nas vodi mimo vaškega doma proti Turnišču. Ves čas sledimo vaški asfaltirani cesti skozi naselje Pobrežje, ki se v Suhi veji priključi na glavno lokalno cesto Videm – Ptuj (Zagrebška cesta). Nadaljujemo po Zagrebški cesti preko nadvoza čez glavno cesto kjer pot doseže srednjeveški grad Turnišče z zanimivim parkom. V parku se zopet prileže počitek v senci mogočnih dreves in ob žuborenju Turniške Studenčnice. Od tu pot zavije desno po zagrebški cesti do krožišča nove ceste ob Hoferju, kjer se usmeri na desno po novi obvoznici do Puhovega mostu. Pred krožiščem ponovno zavije na levo mimo Semenarne do izhodišča.

Viri:

Fotografija je zaščitena! Za dovoljenje kopiranja ali objave lahko zaprosite na info@discoverptuj.eu.